Fredag

"God morgon"! Lite sent, men jag sov ut riktigt ordentligt idag. Jatteskont! Vadret ar underbart idag ocksa, jag var bara tvungen att pressa apelsinjuice och satta mej pa balkongen. Det blev ingen sol eftersom att vi har eftermiddagssol pa balkongen. Men det ar superskont i skuggan ocksa, nastan mer behagligt ibland.

Idag maste jag packa lite grann. Vi ska aka till Ioannina(ligger pa fastlandet men ar nara Lefkas och Korfu), dar jag har min farmor och farfar, min farbror ar dar nu ocksa och A har sin familj. Pask ska man ju fira med familj tycker vi bada. Men det blir troligtvis bara en kort vistelse, vi ar nog tillbaka pa sondag. Vi aker bil och det ar supermysigt, tar ca 5 timmar.
Annars aker man buss, men det ar supertrakigt och jobbigt. Den tar ungefar 6 timmar (om man har tur) och stannar bara en gang och det ar pa halva vagen. Sitter man dar ensam sa vill man typ sjunka igenom satet. Fy!
Nej, stort plus for bil!

Men som sagt sa maste jag packa. Jag hatar verkligen att packa. Jag lyckas alltid fa med mej for mycket saker, men jag maste ha mycket att valja pa. Jag ar san som kan forstora hela min kvall pga att jag inte kanner for att ha pa mej natt av det jag har. Sa darfor maste jag ha mer an vad som behovs med mej.

Fick precis veta att Zabina min basta kompis ska komma ner i morgon, hennes pappa hamtar henne i Aten och sen aker dom tillsammans till Saloniki. FAN att jag aker ikvall, annars hade vi kunnat ses en stund i morgon innan dom akte vidare. Men i sommar ska vi ha kuuul. Oh vad jag langtar!
Jag ser Zabina som min syster, vi har kannt varandra hela livet. Vara pappor gick i skolan tillsammans, umgicks jattemycket. Vara mammor blev vanner via dom och den 24 augusti -87 foddes jag och 2 manader och 4 dagar senare foddes Zabina =) Och anda sen dess har vi dragits med varandra varelse vi vill eller inte. Haha! Roligt va? Jag tycker det ar helt otroligt.

MEN nu maste jag se vad jag ska ha med mej. Far se om jag hinner skriva nanting mer innan jag aker.
Annars onskar jag er en trevlig helg och glad pask till alla er som firar nu!

#Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0