Grekiskt idkort och praktik!

Nej fy vad jobbigt det var att halla pa och klistra in svenska bokstaverna. Det gar sakert ganska bra att lasa det har iallafall. Eller? =)

Jag hade inget svenskta  idkort faktiskt, det rackte ju med att jag hade pass. Men har maste man tydligen ha bade och. Man kan t o m resa inom europa med idkortet man skaffar har nere. Onodigt att behova ha pass och idkort, for det ar ett himla springande for att fixa idkort. Livet i grekland ar avlappnat men anda stressigt. Polisen tar emot 15 personer varje dag for att gora idkort. Sa man star typ och koar utanfor polisstationen kl 06 pa morgonen!!!!
For att skriva upp sej pa listan SEN far man komma tillbaka och fa en tid hos polisen samma dag men flera timmar senare. Jag var liksom nr 9 av 15. Dom ar sa otroligt lata har nere. Och gissa vad? Idkortet ar handskrivet HAHAHA! Idkortet ar mycket storre an sveriges och har massa olika uppgifter pa baksidan. Min mammas och pappas namn star med, vart jag ar fodd m.m. Haha otroligt klumpigt ocksa!
Det som var annu mer jobbigt var att lilla jag ville ha pa mej min nya fina troja som var vit, nar jag kom till fotografen sa visade det sej att man maste ha morka trojor. Det maste ge kontrast!!! Jag fick sitta i min kappa!!!!! Gissa om jag var besviken?!
Nog om mitt idkort.

I morgon borjar min praktik infor mitt nya jobb. Gissa om jag ar nervos?
Stallet jag ska till ligger i en 'rikemans ort', kan man kalla det. Sa jag gissar att det kommer vara ganska stela manniskor. Greker ar ju otroligt stolta av sej redan fran borjan, vissa ar t o m otrevliga och tror tydligen att dom har klass for att dom har en san stil. Men vad fel man kan ha. Jag gillar oppna och trevliga manniskor. San ar jag, oppen och dumglad. Jag ar valdigt kanslig ocksa. Jag kan bara inte vara otrevlig, det kommer inte ur mej. Sa jag hoppas verkligen att folk ar trevliga dar borta.
Tror att jag kommer fa borja sola i morgon ocksa. Jag maste ju vara som en levande reklam for varat stalle. Det kommer vara helt nyoppnat sa man maste ju gora bra intryck.
Ah vad jag langtar till mitt nya jobb!



Nu ser jag pa film, eller ja jag halvtittar. Forest Gump eller vad den heter, med Tom Hanks. Jag har sett den forrut sa det racker med att titta lite da och da. Den ar bra men sorglig och jag grater alltid till filmer. Superkanslig och lever mej verkligen in haha.
Forresten har ni sett "Evan Almighty"? Gud, det ar den basta filmen jag sett. Jag skrattar at den lika mycket varje gang, verkligen min humor.


#Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0