Pasken slut!

Hej pa er! Nu ar vi tillbaka. Vi var framma kl halv 3 i natt, men gissa om jag var trott? Jag sov typ sittandes och gaende och allting haha. MEN nu har jag iallafall vilat ut mej lite grann. Helgen har varit paskig och lugn =)
Vi kom ju fram pa fredagkvall, da var det bara krypa ner i sangen. Sen pa lordagmorgon skulle man gatt till kyrkan, men gissa? INGEN VACKTE MEJ. Men men! Kyrkan gar man till kl 00.00, eller ja nan halvtimme innan och lyssnar lite. Man har med sej stora ljus (lampades) och vantar pa att prasten ska dela ut ljuset.Det tar man sedan hem och gor kors over ytterdorren. Det blaste sa himla mycket att ljuset slacktes hela tiden, fick hela tiden leta efter nagon som hade sitt ljus tant sa jag kunde tanda mitt igen, igen och igen. Klockan 00.00 ringde kyrkklockorna, det man firar ar att Jesus ateruppstod. Sa da sager man "Xristos anesti" och den andra sager "Alithos anesti". Har ni sett "Mitt stora feta grekiska brollop"? JA, da vet ni att det finns manga verisioner av hur man kan uttala det hahaha.
Efter kyrkan aker man hem och ater Magiritsa, typ gryta med inalvor, vilket jag ALDRIG har/kommer att ata.

Pa sondagen grillade vi. Nastan hela grekland grillar hela lamm. Men vi var ju bara 4 personer, och jag ater inte lamm. Sa det kandes lite onodigt. Min farbror grillmastaren fick uppgiften att noja allas magar. Inte latt kan jag saga hahaha.
Resten av dagen hade jag sa trakigt att jag hade gatt stora gangar i golven. Ville bara att klockan skulle bli 22.00, da vi skulle aka.

Det tog ungefar 5 timmar for oss att aka hem. Det kandes som en evighet. Jag gillar inte att aka pa natten/kvallen nar det ar morkt for da ser man ingenting. Trakigt!
Nu ska jag ata frukost, min stackars mage har skrikit efter mat i flera timmar, men jag har bara velat sova sova sova. Sa NU magen ska du blir matt!

Ha en bra dag, hoppas ni har finare vader an vad vi har!
#Kram

  

Kommentarer
Postat av: http://TUMADRE.blogg.se

Tack för en sån fin kommentar!

2008-04-28 @ 13:40:21
URL: http://TUMADRE.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0