Sunday

Hej mina vanner! Nu har jag inte varit duktig pa att uppdatera iallafall ju. Fy pa mej!
Jag ar iallafall i Aten nu. Kom i torsdagsmorse och aker tillbaka i morgon kl. 06.00. Kommer fram lagom tills jag ska jobba. Mysigt liksom! 0 somn. Men vad gor man inte for en extra natt med alskling :)

Som ni alla sakert vet sa det lite kaos har just nu. Har inte varit nere i 'stan' nanting. Det mesta ar ju forstort. Tycker det ar sa himla trakigt. Det blir inte julstamning i greece i ar. Men men, nu finns inget att gora at det. Bara att hoppas att detta tar slut snart.

Eleni det ar inte sa svart att fa jobb har nere. Inte varit de for mej iallafall. Men sen beror det ju sjalvklart pa vad du vill jobba med ocksa. Just nu bor jag i Ioannina med mina farforaldrar och jobbar pa ett cafe, valdigt centralt. Det ar helt okej. Men gor det bara for att spara ihop nog med pengar till min make up utbildning.
Jag tycker absolut att du ska prova flytta ner om du verkligen vill det. Det finns ingenting som sager att man inte kan flytta tillbaka om man inte skulle trivas. Men jag tror att det ar valdigt nyttigt att gora sant man vill nar man kan gora det. Senare kanske nar man skaffat sej ett fast jobb och kanske familj och barn sa blir det lite krangligare.
Hoppas du fick svar pa dina fragor :) Superkul att du laser min lilla blogg ocksa.
Kram!

Sa, tillbaka till inlagget. A kommer snart hem fran jobbet. Egentligen skulle han varit ledig idag, men icke. EN AAANING trakigt att komma hit och knappt ses. Men inget vi kan andra pa. Lite ar battre an ingenting :)
Idag var vi iallafall och at lunch pa kinaresturang. Maten smakade okej, men ingenting jamfort med sveriges kinamat. Det tyckte A ocksa. Min sotnos!
Ah, jag far panik av tanken att vid den har tiden i morgon kommer jag sitta hemma i mitt rum igen. Utan min alskling. Angestattack!
Jag HATAR verkligen att aka ifran honom. Jag kanner mej sa.. tom. Fyfan!
Nej nu slutar jag skriva annars ar det risk for att detta inlagg forvandlas till en kanslomassig angest liknande massa som inte alls hanger ihop.

Ta hand om er, godnatt.

Kommentarer
Postat av: Eleni

Vilka jobb är lätta att få o så? jag vill verkligen "prova" på livet i Grekland? söker man då eller är det kontakter som behövs?

Ska du gå utbildningen i Grekland lr Sverige?

jaa, gillar din blogg + oti eisai ellinida :)

2008-12-16 @ 14:10:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0