Coco Pops och babbel

Nu sitter jag och ater mina alskade Coco Pops. Visst kan man inte fa nog av dom? Jag brukar lagga i liiite oboypulver for att jag gillar inte greklands mjolk. Men jag rekomenderar er i sverige att prova det. Det ar mycket godare!

Idag blev det sen lunch pa balkongen. Alla mataffarer ar stangda idag. Sa det blev en god tonfisksallad. Men vad ska man hitta pa till ikvall? Undra om alla delivery ocksa ar stangda? Ahapp, da far man svalta ;) haha. Alskling babblade nanting om att befolkningen strejkade just 1 maj, tydligen var normala arbetstiderna 10 timmar da och dom ville ha ner det till 8. Nanting sant! Sa darfor jobbar ingen har nere 1 maj. Kul va? NEJ skittrakigt! Jag ville ga i affarer i det fina vadret. Istallet fick det bli att bara titta i skyltfonstren. Men det kan vara bra for da hinner man titta i lite olika innan man bestammer sej :)

Skont va det iallafall att promenara och njuuuta av vadret. Vi gick fran 'Ermou' (shopping gata mitt i Aten) anda ner till Plakaomradet. Dar finns massa turistbutiker. Ni vet med 'greklandstrojor', statyer, fina malningar, smyckesbutiker, mysiga tavernor med livemusik (haha!)ja.. ganska mysig stammning. Det kandes underbart att kunna ha pa sej shorts och linne utan att frysa det minsta! Yes!

Nar vi kom hem at vi som sagt lite sen lunch och sen satte jag mej i solstolen och stekte mej en stund. Maste ju vara jatteforsiktig, far inte branna mej. I morgon ska jag pa praktik i Glyfada igen och da kan jag inte komma med brand nasa eller nanting. Forstar ni vilket fint exempel jag skulle vara da? "Hej! Kom och sola har. Bast av allt, man branner sej inte. Var radd om din hud". Ja, ni forstar vad jag menar.

Maste satta in en bild pa min superduperfina skor som jag langtar efter att kunna anvanda snaaart!
Kram pa er!


Kommentarer
Postat av: Dimitra

Gud vilka gulliga skor ! puss

2008-05-01 @ 21:08:26
URL: http://mjukiish.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0